Frågor & svar för patienter

Måste man ha ett aktiverat 1177 konto för att kunna svara på enkäterna?

Svar: Ja, alla våra enkäter skickas via 1177 vårdguidens e-tjänster, för att kunna ta del av enkäterna måste du först logga in  på 1777 med hjälp av ditt bank-id och välja aviseringar, sms och/eller mejl.

QR koden tar mig inte till enkäten?

Svar: QR koderna går enbart till 1177’s och HAKIRs hemsidor, där finner Du information om både 1177 , kvalitetsregistret och enkäterna men för att besvara enkäten behöver du logga in på ditt konto i 1177.

Jag minns inte om jag fyllde i någon enkät före operationen, vad ska jag göra då?

Svar: Du kan fylla i uppföljande enkäter oavsett om du har fyllt i en före eller inte, vi skickar uppföljningen till dig när det är dags. Kontrollera att dina inställningar i 1177 är aktuella.

När jag ska fylla i enkäten är fel hand sida förinställt vad jag gör jag då?

Kontakta din lokala koordinator, personalen har fört in felaktig uppgift och bör korrigera detta.

Om jag upplever att mitt allmänna hälsotillstånd eller en annan skada/sjukdom som jag har i min hand/arm påverkar hur jag svarar, hur ska jag göra?

Svar: Det går bra att fylla i enkäten ändå!

Jag utför helt andra hushållssysslor eller aktiviteter än de exempel som anges i enkäten, vad ska jag svara?

Svar: Svara det du bedömer stämmer bäst överens med hur du tror att du skulle ha utfört uppgiften. Oavsett hur du skulle utföra uppgiften (hjälpmedel, teknik etc.).